[jj-ngg-jquery-carousel html_id=”about-jcarousel” gallery=”466″ width=”600″ height=”350″]

Lista składników:

  • 2 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej/ lub w wersji tradycyjnej mąki pszennej
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki octu
  • szczypta soli
  • 200 g kwaśnej, gęstej śmietany 18%
  • olej do smażenia
  • cukier puder do obsypania
Dwie wersje chrustu- tradycyjna na mące pszennej i nieco zdrowsza i mniej kaloryczna- na mące pełnoziarnistej orkiszowej. A w dodatku tylko na 1 żółtku. Od zawsze moje ulubione… lepszych nie jadłam.
Na stolnicę wysypujemy mąkę, robimy kopczyk, w kopczyku dołeczek. Wbijamy do niego żółtko, dodajemy ocet, szczyptę soli i kwaśną śmietanę. Zarabiamy nożem. Kiedy powstaną kluski, wyrabiamy ręką na gładkie ciasto. Dzielimy na mniejsze porcje. Każdą rozwałkowujemy na jak najcieńszy placek. Wykrawamy nieduże prostokąty. Pośrodku każdego robimy nacięcie, przez które przekładamy jeden koniec ciasta. Smażymy na dobrze rozgrzanym oleju. Wykładamy na ręczniki papierowe. Obsypujemy cukrem pudrem. Smacznego!
Autorka przepisu prowadzi blog kulinarny fully-flavoured.blogspot.com


Przepis Pani Ewy. Bierze udział w konkursie na deser karnawałowy KobietaPisze.pl i MamaNaDiecie.pl.

Share.

Leave A Reply