Problemy z biodrami? Kilka ćwiczeń, które możesz wykonywać nawet w pracyBóle stawów jest bardzo uciążliwą przypadłością. Nie tylko utrudniają nam pracę, ale przede wszystkim sprawiają problemy w życiu codziennym. Warto pomyśleć nie tylko o leczeniu farmakologicznym, ale również dobrać odpowiednie ćwiczenia, które pomogą nam w niwelowaniu bólu. Warto jednak wcześniej skonsultować się z dobrym specjalistą, który po wykonaniu wszystkich niezbędnych badań, określi, czy ćwiczenia są w naszym przypadku korzystnym rozwiązaniem, czy też nie.

Pierwszym ćwiczeniem, łatwym do wykonania, jest ćwiczenie z krzesłem. Klękamy na lewym kolanie, prawą nogę mając zgiętą w stawie kolanowym pod kątem 90 stopni. Prawą rękę opieramy o krzesło. Noga lewa jest oparta grzbietową stroną stopy o taboret lub inną podpórkę tak, aby lewy staw kolanowy był zgięty pod kątem prostym. Kolejnym etapem jest ruch. Należy się rozluźnić w taki sposób, aby największy ciężar był odczuwany na pośladkach, i lekko odchylić się do tyłu. Ćwiczenie oczywiście powtarzamy po drugiej stronie ciała. Ważną kwestią jest to, że nodze znajdującej się z przodu nie wolno się przemieścić. W razie wątpliwości dotyczących poprawnego wykonywania ćwiczenia warto skonsultować się ze specjalistami z gzmedica.pl.

Kolejnym praktycznym i łatwym ćwiczeniem, jest siad prosty z oparciem o ręce, znajdujące się za plecami. Nogi mają być wyprostowane w stawach kolanowych, w rozkroku, a plecy wyprostowane. Następnie należy wykonać maksymalny rozkrok kończyn dolnych tak, by odczuć rozciąganie mięśni po wewnętrznych stronach ud i utrzymać pozycję. Na początku wykonujemy to ćwiczenie przez 30 sekund, później stopniowo wydłużając czas do 2 minut.

Można ćwiczyć oczywiście również w siadzie krzyżnym. Ręce w takiej pozycji powinny być oparte o kolana, a plecy wyprostowane. Następnie lekko dociskamy przedramionami o kolana. Ćwiczenie wykonujemy na początku przez około 30 sekund, później stopniowo przedłużamy do 2 minut.

Kładziemy się na plecach podkładając dłonie w okolicach odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Wyprostowaną w kolanie prawą nogę unosimy do góry, następnie również wyprostowaną lewą nogę unosimy także do góry. Po czym prawa nogę przenosimy ostrożnie w prawą stronę i wracamy do góry. Delikatnie i spokojnie opuszczamy prawą, po czym lewą nogę na ziemię. Odpoczywamy 2-3 sekundy i powtarzamy ćwiczenie od początku. Wykonujemy 3 serie powtórzeń po 10 na każdą nogę.

Na zakończenie stajemy w bardzo szerokim rozkroku i wykonujemy 10 maksymalnych przysiadów, czyli takich z zejściem do samego podłoża. Po ostatnim przysiadzie nie odpoczywamy, ale przenosimy cały swój ciężar na prawą nogę, po czym to samo robimy z lewą nogą. Przenoszenie takie wykonujemy po 5 powtórzeń na każdą z nóg. Całe to ćwiczenie wykonujemy po 3 serie.

Ważną kwestia jest, aby pamiętać, że stawy biodrowe, a właściwie ból im towarzyszący, powinno się skonsultować ze specjalistą. Biodra są jednym z elementów naszego układu ruchowego, dlatego jest tak bardzo ważne, aby pracowały prawidłowo, bez zbędnego bólu. Zanim zaczniemy wykonywać powyższe ćwiczenia – trzeba skonsultować się z dobrym ortopedą, żeby wskazał przede wszystkim, co nam dolega. Przy niektórych schorzeniach same ćwiczenia nie pomogą, a wykonane nieprawidłowo, mogą tylko zaszkodzić. Warto udać sie do sprawdzonego, zaufanego gabinetu wyposażonego w usg. Tego typu usługi oferuje m.in. gzmedica.pl.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest także konsultacja z fizjoterapeutą, który  dopasuje ćwiczenia i pokaże w jaki sposób je wykonać, a dodatkowo udzieli kilku ważnych wskazówek, aby schodzenie nie postępowało i nie powracało.

Share.

Leave A Reply