x

[jj-ngg-jquery-carousel html_id=”about-jcarousel” gallery=”604″ width=”600″ height=”350″]

Lista składników:

  • drobna kasza jęczmienna: 2 szklanki
  • ugotowanej na sypko
  • kiełki słonecznika: garść
  • rukiew wodna: kilka gałązek
  • mięta: kilka listków
  • pomidor koktajlowy: kilka sztuk
  • brokuł: drobne sparzone różyczki
  • rzodkiewka: 4 rzodkiewki
  • ser bryndza: 100g porwane na strzępy
  • oliwa: ćwierć szklanki
  • sok z jednej cytryny
  • miód: 2 pełne łyżki
  • czosnek

Pomidorki drobno posiekaj i wymieszaj z kaszą, różyczkami, posiekaną dowolnie rzodkiewką, serem, kiełkami i listkami ziół. W misce wymieszaj dokładnie składniki sosu, aż powstanie jednolita płynna ciecz; wymieszaj z sałatką. Sałatkę przed podaniem posyp różyczkami i kilkoma listkami ziół.

„Brokuły są bardzo bogate w sole mineralne, takie jak wapń, fosfor, żelazo, siarka i potas oraz witaminy (między innymi A, B1, B2, PP). Są bogate w magnez, niezbędny między innymi do prawidłowego funkcjonowania serca. Warzywo to ma również właściwości terapeutyczne w przypadku anemii – dotyczy to zwłaszcza dzieci i ciężarnych kobiet” – mówi Tomasz Jakubiak. „Najwięcej wartości odżywczych mają warzywa w stanie surowym, dlatego trzeba je przechowywać w chłodziarce, aby nie zwiędły i nie straciły chlorofilu” – dodaje.

Przepis autorstwa Tomasza Jakubiaka.

Share.

Leave A Reply