x

Krótki poradnik zapracowanej mamy czyli jak gotować i nie zwariowaćCodziennie każda mama staje przed niemałym wyzwaniem: jak zaplanować zdrowe menu dla siebie i najbliższych. Praca, dom, zakupy, gotowanie to tylko kilka przykładów z codziennego rozkładu dnia. Na szczęście istnieje kilka sposobów, jak można ułatwić sobie życie, znaleźć chwilę dla siebie, jednocześnie dbając o to, aby posiłki były wartościowe. Kluczem do sukcesu jest dobra organizacja i zaangażowanie innych członków rodziny.

Zrewolucjonizuj zakupy

Krótka analiza jednego dnia wystarczy, aby zobaczyć, jak dużo czasu zajmują codzienne zakupy. Wyprawa do sklepu to nie tylko cenne minuty, które tracimy, ale także wyzwanie logistyczne. Nie wspominając o stresie, jakim mogą być zakupy z maluchem, na którego czekają pokusy w postaci słodkich i słonych przekąsek, które niekoniecznie są tym, co widzisz w jego jadłospisie.  Do tego dochodzi problem taszczenia ciężkich siatek. Doskonałym rozwiązaniem są zakupy w sklepach internetowych, gdzie znajdziesz wszystkie niezbędne produkty. Można je zrobić raz w tygodniu, a na co dzień dokupić tylko pieczywo czy świeże warzywa i owoce w sklepie pod domem. To rozwiązanie pozwoli Ci też na analizę domowego budżetu i mądre planowanie zakupów.

 

Raz a dobrze

Pamiętaj też, że gotować możesz raz na kilka dni. Jeśli przygotujesz większą porcję, następnego dnia jedynie odgrzejesz posiłek. Dobrym pomysłem są wszelkiego rodzaju zapiekanki, które po odgrzaniu smakują nawet lepiej. Również sos do makaronu czy gulasz nic nie stracą ze swoich walorów smakowych następnego dnia. Na kolację z kolei możesz upiec bułeczki nadziewane serem żółtym lub słodkie lub słone przysmaki z ciasta francuskiego. Będziesz mogła je podać na następny dzień na śniadanie, czy zapakować swoim dzieciom do szkoły lub mężowi do pracy.

Do gotowania podchodź elastycznie

Własnoręcznie przygotowany obiad z trzech dań to według Ciebie ideał mamy i żony? Nawet jeśli tak, to trudno wcielić taką ideę w życie. Dlatego warto podejść do tej kwestii racjonalnie i skorzystać z dostępnych na rynku produktów, które mogą Ci pomóc w przygotowaniu wartościowych posiłków dla całej rodziny. Trzeba je tylko umiejętnie wybrać. Wypróbuj produkty Dania Babci Zosi firmy SyS, które są w pełni naturalne, zdrowe i szybkie w przygotowaniu. Wystarczy 15 minut i możecie siadać do stołu. Ryż z groszkiem i marchewką to danie, które z pewnością przypadnie do gustu najmłodszym. Możesz dodać do niego kurczaka, aby wzbogacić danie. Jeśli lubicie nieco bardziej wyrazisty smak, to ciekawą propozycję może być ryż z papryką i pomidorami, z którego możesz przyrządzić danie na sposób hiszpański. Ryż ze szpinakiem to z kolei sposób na przemycenie tego zdrowego warzywa do Waszej diety. Ryż z jabłkami i rodzynkami możesz przygotować, gdy macie ochotę na coś słodkiego. Doskonale smakuje z dodatkiem cukru waniliowego i śmietany. Ryże z dodatkami możesz wykorzystać jako jeden z elementów obiadu lub kolacji lub zaserwować jako danie główne. Wszystko zależy już tylko od Twojej inwencji i czasu. Pomyśl również o wprowadzeniu do jadłospisu większej ilości zup. W serii Dania Babci Zosi firmy SyS masz różne smaki do wyboru. Oprócz tradycyjnej pomidorowej z ryżem czy pożywnego krupniku, możesz wybrać także pożywną, smaczną i zdrową zupę z soczewicy.

Nie bądź Zosią Samosią

By spędzić więcej czasu ze swoją rodziną, postaraj się zaangażować ją w gotowanie czy sprzątanie po jedzeniu. Nie rób wszystkiego sama, bo przemęczenie prędzej czy później da o sobie znać. Na przykład na śniadanie możecie wspólnie robić kolorowe kanapki z mnóstwem warzyw. By dzieci lepiej się przy tym bawiły, możecie podejść do tego kreatywnie i stworzyć myszki z uszami z plastrów pomidora i wąsami ze szczypiorku czy inne zwierzaki, jakie lubią Twoje pociechy. Po każdym posiłku każdy z członków rodziny może odnieść po sobie talerz, a kolację z wykorzystaniem produktów firmy SyS mogą przygotować także Panowie.

Dania_Babci_Zosi 

 Informacje o produktach

Zupa pomidorowa z ryżem

Delikatna, lekka i niezwykle aromatyczna – Zupa Pomidorowa Babci Zosi z pewnością będzie smakować całej rodzinie.
Składniki: ryż biały (min. 40%), pomidor suszony (min. 25%), sól, cukier, mleko w proszku odtłuszczone, mąka ziemniaczana, natka pietruszki suszona, lubczyk suszony
Sposób przygotowania: Zawartość obu torebek wsypać do 1 litra zimnej wody, zamieszać i zagotować. Dodać 1 łyżkę masła lub oleju. Gotować około 15 minut na małym ogniu, czasem mieszając. Doprawić do smaku i podawać.

Masa netto: 95 g
Sugerowana cena: 4,79 zł

 

Zupa z soczewicą

Zdrowa i aromatyczna zupa. Soczewica – nie bez powodu od lat korzystają z niej wegetarianie. Ceniona za swoje walory odżywcze oraz wspaniały smak, modna jest dziś szczególnie wśród osób odżywiających się zdrowo lub będących na diecie.
Składniki: soczewica czerwona (min. 35%), warzywa suszone 15% (marchew, pomidor, cebula, czosnek, natka pietruszki), zacierka (mąka pszenna, jaja), kasza manna, mleko w proszku odtłuszczone, sól, mieszanka przypraw typu curry (sól, kurkuma, kozieradka, kolendra, czosnek, kmin rzymski, gorczyca, cynamon – 4,1 %, imbir – 2,5%, goździki, papryka słodka, gałka muszkatołowa, chili, anyż).

Sposób przygotowania: Zawartość obu torebek wsypać do 1 litra zimnej wody, zamieszać i zagotować. Dodać 1 łyżkę masła lub oleju. Gotować około 15 minut na małym ogniu, czasem mieszając. Doprawić do smaku i podawać.

Masa netto: 100 g
Sugerowana cena: 4,79 zł

Krupnik

Krupnik to typowo polska zupa z kaszą, warzywami i ziemniakami.

Składniki: kasza jęczmienna (min. 45%), warzywa suszone 37% (ziemniak, marchew, cebula, pasternak, seler, czosnek, natka pietruszki, lubczyk), mleko w proszku odtłuszczone, sól, ekstrakt drożdżowy, pieprz czarny
Sposób przygotowania:Zawartość obu torebek wsypać do 1 litra zimnej wody, zamieszać i zagotować. Dodać 1 łyżkę masła lub oleju. Gotować około 15 minut na małym ogniu, czasem mieszając. Doprawić do smaku i podawać.

Masa netto: 95 g
Sugerowana cena: 4,79 zł

Ryż z groszkiem i marchewką

To delikatne danie jest wyśmienitym dodatkiem do obiadu. Pochodzi od potrawy znanej na całym świecie pod nazwą Rizi-Bizi, której głównym składnikiem jest ryż i groszek. Dodatkowo, potrawa zawiera marchewką i cebulę. Czasami podaje ją z dodatkiem jajka, jako danie główne.
Składniki: ryż (min. 80%), groszek zielony suszony (min. 6%), marchew suszona (min. 3%), cebula prażona (cebula, olej roślinny)

Masa netto: 250 g
Sugerowana cena: 5,49 zł 


Ryż z pomidorami i papryką

To wspaniałe danie, do którego inspiracją była potrawa kuchni hiszpańskiej, znana na całym świecie pod nazwą paella.
Składniki: ryż (min. 70%), soczewica czerwona, pomidor suszony (min. 4%), papryka suszona (min. 2%), cebula prażona (cebula, olej roślinny)

Masa netto: 250 g
Sugerowana cena: 5,49 zł


Ryż ze szpinakiem

Delikatne danie dla całej rodziny
Skład: ryż (min. 90%), szpinak (min. 5%)

Masa netto: 250 g
Sugerowana cena: 5,49 zł

Ryż z jabłkami i rodzynkami

Świetny deser. Może być jedzony na ciepło i zimno, z cynamonem lub wanilią. Można słodzić cukrem lub miodem. Babcia zawsze podaje go z kwaśną śmietaną.
Skład: ryż (min. 75%), jabłko suszone (11%) , rodzynka (11%)

Masa netto: 250 g
Sugerowana cena: 5,49 zł

Firma SyS powstała w 1990 roku. Firma specjalizuje się w uprawie i suszeniu warzyw na zielonym Podkarpaciu. Naturalny proces suszenia stosowany przez firmę, pozwala zachować świeżość produktów bez konieczności dodawania jakichkolwiek substancji chemicznych. W ofercie znajdują się: susze warzywne, a pod marką Dania Babci Zosi smaczne, pożywne i łatwe w przygotowaniu zupy, drugie dania na bazie ryżu i kaszy, a także nowość – placki ziemniaczane. Produkty, za swój naturalny skład i tradycyjny smak,  otrzymały wielu certyfikatów i wyróżnień m. in. Dobry Produkt – Wybór Ekspertów, Polska Jakość 2012 i złoty medal My Eco Life.

http://www.firma-sys.pl/
https://www.facebook.com/firmasys

Share.

Leave A Reply