x

Jak przygotować idealną sałatkę?Wiosna to najlepszy czas na zadbanie o swoją formę i idealną figurę. W słoneczne dni chętniej spędzamy czas na świeżym powietrzu, jeżdżąc na rowerze, na rolkach lub zwyczajnie spacerując z bliskimi. Warto jednak pamiętać, że chcąc zadbać o idealną sylwetkę, przede wszystkim musimy pamiętać o zdrowej diecie. Bogate w świeże owoce i warzywa pełne witamin i minerałów sałatki to sprawdzone wiosenne menu, dzięki któremu poprawisz formę i zadbasz o swoją figurę. Jak przygotować idealną sałatkę?

Po pierwsze: witaminy i minerały

Idealna sałatka musi dostarczać musi dostarczać naszemu organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Nie zapominajmy więc o pomidorach bogatych w potas, awokado, które są źródłem witaminy A i E oraz marchwi, która poprzez zawarty w niej karoten, nada naszej skórze promiennego wyglądu. Warto również pamiętać o orzechach pinii, pestkach dyni i ziarnach. Dlaczego? Są one źródłem niacyny oraz cynku, które eliminują uczucie zmęczenia oraz poprawiają wygląd naszych włosów, skóry i paznokci. Jeżeli nie przepadasz za czasochłonnymi przygotowaniami sałatki, możesz wybrać gotową kompozycję pestek, orzeszków pinii i ziaren, które idealnie uzupełnią Twoją sałatkę, jak na przykład opakowanie Chrupiącej Sałatki Bakalland. W sam raz na nadchodzące lato!


Po drugie: smak

Jeżeli uważasz, że warzywa i owoce są nudne to dodaj swojej sałatce pikanterii. Nie żałuj czosnku czy papryczki chili, które działają jak przyprawy, ale są dużo zdrowsze i lepiej przyswajane przez nasz organizm. Warto również skrapiać sałatkę oliwą z oliwek lub odrobiną soku z cytryny. To dużo zdrowsze niż sięganie po gotowe sosy instant.

salatka chrupiąca z cukinią1

Po trzecie: wygląd

Abyśmy nabrali ochoty na świeże warzywa i owoce, każde danie z nich przygotowane powinno apetycznie wyglądać. Warto dlatego postarać się o kolorowe dekoracje, np. gwiazdki wycięte z rzodkiewek, marchewki czy ogórków, które nadadzą naszej zdrowej kompozycji wyjątkowy wygląd, któremu trudno będzie się oprzeć!

Share.

Leave A Reply