x

Ujemne temperatury, zimny wiatr, wysuszone powietrze wewnątrz ogrzewanych budynków – sucha skóra zimą naprawdę nie ma lekko! Trudne zimowe warunki znacznie osłabiają jej ochronny płaszcz lipidowy, w związku z czym delikatny naskórek staje się odwodniony, łuszczący i podrażniony. Jak skutecznie ukoić i nawilżyć skórę zimą? Przedstawiamy 5 niezawodnych sposobów, dzięki którym przesuszona skóra twarzy, ciała czy przesuszona skóra dłoni nie będą już Twoimi zmartwieniami.

1. Unikaj gorącej wody

Chociaż wanna pełna gorącej, parującej wody to przyjemność, której trudno się oprzeć, zimą postaraj się ograniczyć ją go minimum (maksymalnie raz w tygodniu). Skóra bardzo sucha nie lubi wysokich temperatur! Gorąca woda narusza lipidową warstwę skóry, niszcząc tym samym jej barierę ochronną i sprawiając, że jest jeszcze bardziej bezbronna wobec niekorzystnych, zimowych warunków.

Twarz myj letnią (nie gorącą!) wodą lub używaj kosmetyków myjących, które nie wymagają użycia wody (np. płyn micelarny Sensibio H2O marki Bioderma).

2. Nie podrażniaj

Sucha skóra zimą to problem, z którym zmagasz się co roku? Czym prędzej odstaw kosmetyki, które mogą podrażniać i wysuszać Twoją skórę – toniki na bazie alkoholu, gruboziarniste peelingi, mydła w kostce czy zapachowe płyny do kąpieli. Do swojej pielęgnacji włącz zaś delikatne płyny micelarne, nawilżające olejki roślinne, peelingi enzymatyczne i delikatne kosmetyki do skóry wrażliwej (na przykład produkty z serii Sensibio marki Bioderma).

3. Dobry krem to podstawa

Skóra sucha w zimie potrzebuje dodatkowej porcji troski! Co najmniej dwa razy dziennie, po oczyszczeniu twarzy z makijażu i zanieczyszczeń, stosuj odżywczy i nawilżający krem – świetnym wyborem będzie na przykład Sensibio Rich od Biodermy.

Wieczorem, oprócz kremu, na twarz możesz nałożyć naturalny olejek (arganowy, tamanu czy z awokado), który dodatkowo odżywi i natłuści Twoją skórę. Raz lub dwa razy w tygodniu sięgaj po intensywnie nawilżającą maseczkę.

4. Dbaj o ciało

Zimą ukrywamy ciało pod wieloma warstwami ubrań – w związku z czym poświęcamy mu zwykle nieco mniej uwagi niż latem. To błąd! Skóra ciała jest narażona na przesuszenie i podrażnienie tak samo, jak skóra twarzy! Kiedy jest nieco zaniedbana, zaczyna swędzieć, łuszczyć się, staje się szorstka i poszarzała. Nie dopuszczaj do tego! Po każdej kąpieli podaruj swojej skórze porządną porcję nawilżenia, używając balsamu, olejku lub masła do ciała.

Twój problem to przesuszona skóra dłoni? Używaj odżywczego kremu do rąk po każdym myciu dłoni, przed snem (na noc możesz zakładać bawełniane rękawiczki, dzięki którym krem lepiej się wchłonie) oraz przed wyjściem na zewnątrz.

5. Nie zapominaj o ochronie UV

Krem z filtrem to absolutny obowiązek – nie tylko latem. Sięgaj po niego, zwłaszcza jeżeli uprawiasz sporty zimowe. Na nartach, kiedy słońce odbija się od śniegu, jesteś narażona na poparzenia słoneczne nawet bardziej niż podczas opalania się na plaży! Wybierając się w góry, koniecznie zabierz ze sobą krem z wysokim filtrem UV – na przykład Photoderm Max Crème SPF 50+ marki Bioderma.

Share.

Leave A Reply